Jedna z největších půjčoven v Česku, AutoPartner PLUS, tento trend potvrzuje. Zatímco loni firma evidovala přes 660 pronájmů, letos je to jen do září přes 800 pronájmů a sezona dál pokračuje. „Tržby se nám sice zvýšily, ale zvedly se i náklady. Mnoho stálých zájemců si auto pořídilo a máme mnoho nováčků. Klientela se tak rozšiřuje, což je pozitivní, ale je náročné je zaučit a o pětinu se navíc zkrátila průměrná doba nájmu,“ říká Daniel Havelka z AutoPartner PLUS.
Například půjčovna AutoPartner PLUS má nyní ve flotile 67 vozů a každý rok ji obměňuje a starší vozy prodává. Zájem o ně je veliký a několikrát překonává nabídku. Ale ani zákazníky, kteří si kupují nová auta, uspokojit nelze. Výrobci totiž dosahují svých limitů.
Do půjčování aut se před dvěma lety pustil v menším objemu také Petr Sedlák, který do té doby 10 let sám jezdil s obytňákem. I on si byznys pochvaluje. „Odkoupil jsme šest aut a půjčuji je. Zájem stále roste. Máme mnoho stálých i nových zákazníků. Často to chodí tak, že nejprve přijdou tatínkové s dětmi a teprve později se přidají maminky. Když nebyla možnost ubytování v hotelech, jezdily maminky rovnou,“ popisuje své zkušenosti majitel Vanforrent.
Desítky zákazníků už mají zaplacené zálohy na nová auta, která přijedou příští léto, a nechávají si dovybavovat starší karavany tak, aby byli více nezávislí. „Lidé chtějí kvalitní baterie, solární systémy, kvalitní připojení na internet a investují také do zabezpečení,“ dodává majitel Vanforrent.
Růst zájmu o dovybavování či přestavby aut potvrzuje také Klára Hájek Velinská z Asociace kempování a karavaningu, podle které se do vlastních přestaveb začali v lockdownech pouštět také samotní karavanisté. Převládají však ti, co si přestavbu zaplatí. Dlouholeté zkušenosti s přestavováním aut má například David Krs.
Zdroj: Seznam Zprávy