Firma z Bílovic na Uherskohradišťsku těží z trendu posledních let a koníčku Čechů – kempování. Jejich vestavby do aut získaly prestižní designérské ceny. Alternativu k malým karavanům teď chtějí nabídnout Američanům.
Zaparkovat v přírodě, rozestlat ve vlastním autě a v kuchyňce, která je součástí vestavby, uvařit na plotýnce jednoduché jídlo nebo čaj a kávu. Představu o ideální dovolené proměnil majitel firmy z Bílovic ve Zlínském kraji Radek Hegmon v dobře fungující byznys.
„Ty vestavby nevznikly tak, že bychom se snažili zjistit, co Češi chtějí. Věděli jsme, co chceme my. Zážitek z přírody, cestovat, mít pocit svobody, ale už ne ve stanu v tomto věku. Takže spát pohodlně a mít možnost si něco uvařit,“ říká hlavní designér a majitel Egoé.
„Víme, že musíme lépe vypracovat a dál vyvinout modul, na kterém se vaří. Hodně jsme za ta léta zapracovali na materiálech a technologii matrací,“ říká muž, který před lety založil s kamarádem známou společnost mmcité, ale nedávno se jejich cesty rozdělily a vznikla skupina Egoé.
Do konce roku obsazeno
Před čtyřmi lety odjeli na jejich první veletrh For Caravan, aby ukázali, co vymysleli.
„Byli jsme překvapeni, že je o vestavby tak velký zájem. Říkali jsme si: To je dobré, to asi budou hodně kupovat. Ale oni ten první rok vlastně vůbec nic nekupovali, prodali jsme pouze 15 vestaveb,“ usmívá se nad rozpačitými začátky designér.
Pak ale zájem rostl a loni prodali více než 500 vestaveb. Teď, v polovině roku, jich vyrobili už pět set a letos podle vlastních odhadů prodají 800. A kdyby měli dostatek materiálu a výrobních kapacit, zvládli by jich prý víc.
Zájem momentálně stoupá tak výrazně, že výroba nestíhá. Zakázky má firma nejméně do konce roku.
Do podzimu pobočky v USA i Kanadě
Firma se výrazně soustředí na export, vedou Spojené státy. „Právě Amerika, Kanada, Austrálie, Nový Zéland – to jsou přesně ty trhy, kde si myslíme, že se mohou takové vestavby uplatnit,“ vysvětluje expanzi firmy majitel
„Musím říci, že v době, která naopak někomu neprospívala, tak nám docela přeje. Teď jsme otevřeli novou prodejnu ve Varšavě, otevíráme v Bratislavě, Vídni a Norimberku. Chceme se zaměřit na USA, kde cítíme, že má tento typ cestování obrovský potenciál,“ říká pro SZ Byznys Jan Juza. „Budeme otevírat pobočku v Denveru a v kanadském Vancouveru. Do podzimu chceme mít všechny pobočky otevřené,“ upřesňuje.
Zdroj: Seznam Zprávy